Dagje Kampen

Gisteren, vrijdag 13 juli, een personeelsuitje gehad.

De reis ging met twee bussen gevuld met 110 man  naar (ja, ja) Kampen. Aldaar aangekomen ging mijn groep met Botters de IJssel op. Na 2,5 uur lekker zeilen (regen enz. maar daar had ik geen last van) . Werden we door een gids rondgeleid door Kampen. Ondanks het feit dat ik er 9 jaar heb gewoond, kwam ik zelf weinig in de stad (werken, werken) Nu was er dus de gelegenheid om Kampen beter te leren kennen, en ik moet zeggen: veel wetenswaardigheden, mooie panden en verhalen.

Aansluitend aan de stadswandeling gingen we naar het stadsmuseum. Buiten het museum trof ik een oude bekende, onze “buurman” op Roggebotsluis, dwz. degene die onze trouwreportage heeft gemaakt en dezelfde man waarmee ik een paar jaar ‘s winters mee op jacht (o.a. vossen) ben geweest. Even gezellig gepraat en toen naar binnen.
Toevalligerwijs verzamelden we in de zaal waar Corry en ik 17 jaar geleden zijn getrouwd. De directeur wees hier fijntjes op en dit leidde tot een hartstochtelijk applaus en verbaasde kreten nadat ik de vraag : “zijn jullie nog bij elkaar?” met “Ja wij zijn” had beantwoord.

Buiten begon de zon meer en meer te schijnen, dus na een half uur museum vonden een aantal collega’s en ik het wel best en streken neer op een terras. Na het terrassen  gingen we naar een restaurant alwaar een warm  en koud buffet werd geserveerd. Tegen 20.15 uur vertrokken we weer richting Emmen. Rond 21.30 zijn we weer gearriveerd waarna ik samen met nog een 15 tal collega’s naar de megaleuke kroeg Rue de la Gare zijn geweest in het kader van het bij ons op school voor elke vakantie traditionele “Vicken” Wat niet meer  dan het tot een werkwoord vervormde afkorting van het zelfstandige naamwoord : VakantieInwijdingsCommissie. Tegen 23.30 uur reed ik maar naar huis, want ik had zo onderhand wel zin in een glas wijn, want tja, rijden he, dus in de kroeg op Ginger Ale zitten met collega’s is erg  leuk, maar een wijntje thuis ook. Het was een enorm leuke dag, veel gelachen en een prima start van de VAKANTIE!!

Posted in Jaap.

One Comment

1. Is me met cachen ook altijd opgevallen,dat je weinig van je directe omgeving weet en dat je in de vakantie direct onderzoekt wat er te zien is in de dorpjes die je bezoekt.