Engeland #1

eerste afdaling naar ons strandje

1e afdaling naar ons strand

Zondag 22 juli vertrokken we om 5.30 uur. Na een soepele reis waren we om 10.15 in Duinkerke. De boot vertrok om 12.00 uur precies en om 13.00 uur lokale tijd arriveerden we in Engeland. Na wat ponden en benzine te hebben ingeslagen hebben we nog een 75 km. gereden en toen een camping opgezocht in de buurt van Hastings. De volgende dag, na heerlijk te hebben geslapen in onze “nieuwe” vouwwagen , hebben we de boel weer rustig ingepakt en zijn we vertrokken naar onze eerste besproken camping :  Seaview international   vlakbij St. Austell, Cornwall. Het weer was fantastisch (25 graden). De reis duurde wat langer dan verwacht, maar rond 18.30 arriveerden we. We hebben de vouwwagen in de  “reisstand” opgebouwd en gingen op tijd er in. Dinsdag, na lekker te hebben geslapen brandden we de tent uit. Mooi weer dus. Lekker ontbijt en daarna de voortent opgebouwd. Ik ben boodschappen gaan doen, terwijl Corry de tent verder heeft ingericht.  De camping is uitstekend! Lekker rustig, mooie plaatsen,  goed en schoon sanitair.  ‘s middags zijn we naar het bijgelegen strand gelopen. Heen ( heuvel af) ca. 10 minuten, terug (heuvel op) 30 minuten. Voor kniepatienten zoals Corry (vooral) en ik (nog een beetje) wel een dingetje. ‘s avond bewust heel erg gewoon gegeten (daar houd ik van!) Na alle fastfood en liflafjes is een gezonde hollandsche maaltijd bestaande uit aardappels, groente en vlees in mijn ogen een must! Er komen nog genoeg ongezonde avondmaaltijden aan vrees ik. Ook de volgende ochtend (vandaag dus)  scheen de zon weer vol op. Lekker ontbeten en daarna met z’n vieren naar een grote supermarkt “Asda”gereden, zoals we die in Frankrijk ook kennen. Daar houden wij van. Ik geef het toe: dat vinden wij leuker dan een bezoek aan een kerk o.i.d. Lekker alles onder één dak. Na voor twee dagen te hebben ingeslagen weer naar ons strand gegaan. Tim en ik hebben vanaf het strand een aantal heuvels beklommen. geloof me: die waren echt steil! Maar de beloning was een fantastische wandeling met de meest mooie uitzichten over de baai en de ommelanden. Corry en Mariska hebben zich bezig gehouden met foto’s maken, zwemmen en zonnen. Mariska heeft het talent van haar moeder geërfd, want maakt ook mooie foto’s! Ik zal proberen nog een foto van haar hier te publiceren.Vanavond hebben we heerlijke BBQ gehad. M.a.w. de eerste dagen van onze vakantie zijn uitstekend verlopen: veel beter weer dan voorspeld en verwacht, een prima camping en de vouwwagen is echt heel erg goed. Veel ruimte, alles werkt goed, genieten dus. We zijn enorm van plan de komende dagen de omgeving te gaan bekijken. Ik wil bv. graag naar Polperro, de plaats waar we zo’n 35 jaar geleden ook eens zijn geweest. We zien het allemaal wel, want ons motto is: niets moet, alles mag we doen waar we zin in hebben. We zijn blij verrast met het weer tot nu toe, want de vooruitzichten waren echt niet zo goed, dus het is natuurlijk slim om daar zo veel mogelijk van te profiteren. het kan zo maar weer afgelopen zijn, maar dit hebben we maar weer gehad. Prima zo.  Nu nog even lekker een wijntje drinken onder de sterrenhemel . En over een paar dagen meld ik wel weer wat we hebben gedaan. De foto’s die ik er bij zet zijn er eentje die ik met mijn tablet heb gemaakt op de eerste dag dat we naar het strand liepen, en eentje die Mariska vandaag heeft gemaakt. Maar zoals gezegd: zij maakt echt heel veel mooie foto’s dus er een uit te kiezen valt niet mee. Later meer

Posted in Jaap.

4 Comments

1. Heerlijk! En vooral met dit weer. Ik ben een aantal jaren geleden ook terug geweest naar die plekken. Polperro was toen vergeven van de zeemeeuwen die mee willen eten van je fish and chips. Ik hoop dat de Engelsen nog steeds zo verstandig zijn de kustplaatsjes zoveel mogelijk in de oude staat te laten. Weinig nieuwbouw, geen reclame-geschreeuw etc.
    Je hoort aan Martin dat het heel belangrijk is foto’s te maken. Dit ondersteunt je geheugen… Doen dus. Geniet ervan JCTM!
    (Wie heeft die dia’s eigenlijk??)

2. Mooi Jaap, geniet ervan, vorig jaar ben ik in Polperro geweest, is zeker de moeite waard, ook de rit er naar toe is een belevenis, wij reden over weggetjes waar maar 1 auto tegelijk over kon, dus regelmatig in zijn achteruit naar een pakeer/passeerplaats.
    @Martin, jij hebt een geheugen als een Diaprojector

3. Als ik aan Polperro denk dan denk ik aan Hanka, Simon Liebling, meeuw,Torquay, Peugeot 404, zon, Land’s End, zeevissen, paardenrennen. Waarom? Geen idee.

4. Mooi verhaal hoor, mazzel dat het weer goed is. Ik kan me herinneren dat Jaap en ik in 1976 buiten bleven bij een Canterbury Cathedral terwijl de rest binnen ging. Nu is dat wat mij betreft wel veranderd, Jaap gaat dus nog steeds liever naar een grote supermarkt. We zien graag een selectie van de mooiste foto’s.